שתל השבלול – שתל קוכליארי – למי הוא מיועד?

שתל השבלול הוא מתקן אלקטרוני אותו מתקינים במהלך ניתוח ייעודי. ההתקן מוכר גם בשם שתל קוכליארי והוא נועד לשפר את חוש השמיעה בקרב מי שיש לו לקות שמיעה חמורה או חרשות מוחלטת. השתל מעביר את הצלילים כאותות חשמליים אשר מפוענחים כצלילים על ידי המושתל. באמצעות השתל יכול לקוי שמיעה או חרש להסתגל לחיים טובים יותר תוך שימוש בחוש השמיעה והדיבור ברמה כזו או אחרת.

 

מתי ממליצים לבצע השתלה?

ניתוח שתל מומלץ במרבית המקרים כאשר מדובר על פעוטות שנולדו חרשים או עם לקות שמיעה חמורה. כבר בגיל הצעיר ממליצים לבצע את ניתוח שתל השבלול, וזאת כדי לסגל את הילד להשתמש בחוש השמיעה, ולא ללמוד להסתדר בלעדיו. ככל שהשתל מותקן בגיל צעיר ותהלי השיקום וההסתגלות מתבצעים בצורה טובה יותר, כך התוצאות עשויות להיות מיטביות. כלומר, הוא יוכל לרכוש את השימוש הקרוב ביותר לשמיעה הבריאה, ולעשות בה שימוש רגיל בחיי היום יום שלו בין הסובבים אותו. לעומת זאת, אדם שמגיל צעיר לא שמע או שמע ברמה ירודה מאוד, לרוב לא יוכל למצוא מענה בשתל השבלול. כיוון שהוא ביסס את ההתקשרות שלו עם סביבתו באמצעות חושים אחרים. קשה יהיה לו להסתגל לחיים אחרים עם שתל קוכליארי.

 

אובדן שמיעה בגיל מבוגר

אם כי יש מקרים לא מעטים בהם חלה ירידה חדה באיכות השמיעה במהלך השנים, או שבגין פגיעה כלשהי איבד אדם את חוש השמיעה שלו. במצבים כאלו אפשר יהיה להפיק תועלת מרובה משתל שבלול. ובמקרים מסוימים יומלץ על ביצוע ניתוח שתל קוכליארי על מנת להקנות למטופל את היכולת הטכנית לשמוע ולהיות מודע לצלילים שמושמעים בעולם סביבו.

 

לפרטים נוספים – מדטכניקה אורתופון פתרונות שמיעה.

יופי וטיפוח כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גנרטורים להשכרה
נניח שאתם רוצים לארגן אירוע בשטח: בפארק, ביער, בים או בכל מקום אחר ואין לכם גישה לחשמל – איך תפעילו את...
קרא עוד »
ינו 14, 2021
תובנות חיוניות על מטבחי חוץ לגינה או למרפסת שלך
מטבחי חוץ שינו את הדרך בה אנו חושבים על אוכל ואירוח בחללים החיצוניים שלנו. בין אם שוכנים בגינה מרווחת...
קרא עוד »
אפר 24, 2024
היתרונות של מכונת שטיפת רצפות
מכונות שטיפת רצפות הופכות פופולריות יותר ויותר בבית. הם דרך מצוינת לנקות את הרצפות שלך מבלי להשתמש...
קרא עוד »
ינו 31, 2023