מהן הסיבות לנימול בידיים ואיך מאבחנים?

נימול הוא תחושה של צריבה חדה בעור. תחושה כזו מרגישה לעתים קרובות כמו סיכות ומחטים בעור, אך ניתן לתאר אותה גם כעקצוץ, דגדוג ואף דקירות קלות. במקרים מסוימים נימול עשוי להרגיש כאילו חפץ זר מונח על העור וגורם לתחושות לא נעימות ומטרידות. נהוג לייחס את תחושת הנימול לתסמין המבטא מחלה מסוימת שמתרחשת בגוף, שזו מתבטאת בפגיעה או תפקוד לא תקין של תאי עצב.

נימול בידיים – מה מרגישים ולמה זה קורה?

נימול מוכר גם בשם פרסתזיה, שהוא מתאר מצב של אי נוחות ו/או אי שקט שאלו הן התחושות שמרגישים אנשים הסובלים מתחושות נימול בגופם. נימול בידיים הוא בין התלונות השכיחות אצל אנשים רבים, כאשר מדובר על הופעת עקצוץ או צריבה פתאומית בקצות האצבעות. לעיתים קרובות היא מלווה בתחושה לא נעימה ועלולה להיות מורגשת בראש, בצוואר, בידיים וברגליים.

הסיבה השכיחה של תחושות נימול בידיים נובעת ממחלה של מערכת העצבים, כשהסימפטומים כוללים גם תחושת נימול ברגליים. סיבה נוספת היא מחלת הסכרת, הגורמת לחולים להרגיש נימול ותחושה של ידיים ורגליים שנרדמות במצבים שונים. לקריאה אודות נימול בגפיים

כיצד אפשר לאבחן את הבעיה?

כיוון שתופעת הנימול קשורה לתאי העצב בגוף, האבחון של הבעיה נעשה באמצעות נוירולוג מוסמך המתמחה בטיפול במערכת העצבים המרכזית וההיקפית. ישנם מקרים בהם אבחון מוקדם של התופעה עשוי להצביע על חוסר בוויטמין 12B, כך שהטיפול בתחושת הנימול ייעשה בהתאם עם נטילת תוספים.

אילו דרכי טיפול קיימות לטיפול בנימול בידיים?

דרכי הטיפול במקרה של נימול בידיים תלויות בגורמי התופעה. במקרה ומדובר על מחלה של תאי העצב, הרופא ינחה את המטופלים אילו תרופות לקחת. ישנם מצבים בהם טיפול אלטרנטיבי באמצעות דיקור וצריכת צמחי מרפא טבעיים עשויים להקל על תחושת הנימול. למידע נוסף בנושא הרדמות ידיים ורגליים

יופי וטיפוח כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רשלנות רפואית בטיפול שיניים לא מדובר בעקירה
רשלנות רפואית מהווה מקרה אשר בו נגרם נזק לאדם כלשהו כתוצאה מהליך רפואי אשר הוא עבר ואותו התהליך לא...
קרא עוד »
ינו 22, 2020
תקשורת בין אישית
אתם מוצאים את עצמכם לא מרוצים מהעובדים שלכם ומחלק ממנהלי המחלקות? תוהים מה לא בסדר ואיך לשפר את...
קרא עוד »
ינו 05, 2022
עובדות מפתיעות על עורכי דין פשיטת רגל
עולם דיני פשיטת הרגל נותר לרוב עטוף בתפיסות מוטעות ובעלומים. בעוד שרבים מודעים לתפקיד הבסיסי של עורך...
קרא עוד »
דצמ 25, 2023